Friso® Gold – Susu Istimewa NOVAS™

Formula susu kanak-kanak kecil yang dipasarkan untuk anak-anak 12 bulan ke atas, dipasarkan sebagai makanan tambahan yang memastikan si manja mendapat nutrien yang mereka perlukan ketika mereka beralih dari susu ibu atau formula bayi ke makanan pejal. Susu kanak-kanak biasanya diberikan kepada kanak-kanak yang pemakan cerewet yang tidak memakan banyak jenis makanan seperti sayur-sayuran, telur dan daging. Susu untuk kanak-kanak kecil seperti Friso® Gold dapat memberi sumbangan besar dalam pengambilan nutrien bayi dan kanak-kanak yang lebih besar, dalam umur satu tahun ke atas.

Terdapat beberapa jenama formula kanak-kanak kecil di dalam pasaran yang ditambah dengan pepejal sirap jagung, pemanis dan perisa lain yang tidak sihat. Gula dan pemanis yang ditambahkan ke dalam susu formula boleh menyebabkan kenaikan berat badan dan kerosakan gigi. Inilah sebabnya banyak pakar pediatrik tidak mengesyorkan susu yang diformulasikan kepada kanak-kanak yang tiada masalah dengan pemakanan mereka, iaitu mereka makan makanan yang terdapat di semua kategori dalam pyramid makanan.

Sekiranya anda mempunyai anak yang suka memilih makan dan minum atau kurang berat badan, saya pasti anda sentiasa bimbang tentang pertumbuhan atau pengambilan nutriennya. Nasib baik, Friso® Gold dengan Susu Istimewa NOVAS ™ telah dikeluarkan dengan susu formula khas untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas. Friso® Gold dengan Susu Istimewa NOVAS ™ berkualiti tinggi, dihasil dan diformulasi di Belanda. Dengan struktur molekul kecil semula jadi dan lembut, susu baru ini bebas daripada sukrosa dan perisa tambahan; ia mudah dihadami oleh si manja.

No Added Sucrose

Friso® Gold diformulasikan dengan kebaikan dari lebih 50 nutrien penting termasuk DHA & GOS untuk membantu pertumbuhan anak anda, secara semula jadi. Nutrien semula jadi susu ini dipelihara dengan Teknologi LocNutri ™ unik Friso® Gold sehingga kebaikan nutrien susu sangat dekat dengan struktur asalnya.

set2pic2

Ketika Cass, anak bongsu saya berumur satu tahun, dia kekurangan berat badan kerana serangan UTI (Urinary Tract Infection) yang sering dia alami. Pakar pediatriknya menasihati saya untuk memberinya susu tepung yang diformulasikan khas untuk pemakan pemilih untuk menggemukkannya sehingga dia berada di dalam berat badan yang ideal untuk menjalani pembedahan. Selepas pembedahan, Cass kehilangan lebih banyak berat badan. Beratnya hanya 7.5kg pada usia 13 bulan dan dia harus dibagikan dengan formula susu khas agar dia mendapati nutrient yang penting yang boleh membantunya membesar dengan sihat.

Kanak-kanak kecil tidak tahu betapa pentingnya diet mereka. Apabila mereka menolak makanan baru, ibu bapa risau. Kebanyakan ibu bapa sangat risau untuk beralih dari susu ibu atau susu formula ke susu lembu, yang kelihatan seperti perubahan besar. Di situlah susu istimewa seperti Friso® Gold dengan Susu Istimewa NOVAS ™ diperkenalkan untuk mengisi jurang pemakanan pada tahun-tahun membesar si manja.

set1pic2

Lawati https://www.frisogold.com.my/novas-ms untuk mengetahui dengan lebih lanjutnya mengenai Friso® Gold dengan Susu Istimewa NOVAS ™.

No. of times viewed = 76

Author: Shireen

I am a WFHM of 3 lovely girls - Alycia, Sherilyn and Cassandra. I am a health, fitness and clean freak. I am a freelance content writer and occasionally help out my other half in his food catering business. I also do product reviews and accept sponsored posts on my blogs. I hope you'll enjoy reading my blog as much as I enjoy sharing my day-to-day adventures and mostly boring ranting :P Welcome to my blog! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

HEALTH FREAK MOMMY